Informace o nás

Vážení návštěvníci našich internetových stránek,

na našich stránkách vám nabízíme informace o klubovém životě, členské základně, historii, současnosti ale hlavně budoucnosti. Pomocí počítače tak můžete být s námi třeba i v obývacím pokoji. Naší snahou je být vždy aktuální a otevření k široké diskuzi.

Jsme parta lidí postižených zájmem o modely aut. Zaměřili jsme se na kategorii rally aut v měřítku uváděném  jako 1:6, 1:7 nebo 1:8 Rally Game. Všechny tyto modely používají nápravy z modelů buggy 1:8 a liší se rozvorem náprav. Zpočátku jsme všichni používali k pohonu spalovací motory. Vývoj technologie LiPol akumulátorů a střídavých motorů však jde velmi rychle kupředu a tak již více než polovina dnešního startovního pole přezbrojila na elektropohon.

Historie klubu

Psal se podzim roku 2004 když se dva kamarádi potkali a začali vést polemiky co takhle rádiem řízená auta. Já – Pavel, jako letecký modelář který neustále čeká až bude slušné počasí jsem vycítil šanci, kdy by se dalo něco pilotovat a přitom nemusí být bezvětří. Franta jako ex-autíčkář z mládí s pomalu odrůstajícími dětmi hledal také nějaké vyžití. Tak jsme se položili do časopisů a katalogů s dostupnou tématikou. Jaro pomalu na krku a pořád jsme byli nerozhodní. Nabídek je spousty, ale možná to znáte, ceny jsou různé a někdy i hrůzné.A pak to přišlo. Franta měl dovolenou, nějaká kačka ušetřená, naložil rodinku do auta a vyrazil na nákup. Výsledkem byla čtyřkolka 1/10 s krásně žlutou kastlí Audi. Zapoměl jsem dodat, že Franta dříve jezdil elektry, ale teď nám bylo jasné, že auto musí mít motor, který má taky výfuk. Já byl zatím bez auta, tak jsem alespoň očumoval a chytal rozumy. Jediné, co s letadly bylo trochu podobné, byla práce se spalovacím motorem.

Díky firmě Lorenc logistic, která se zabývá autodopravou a vlastní nový areál skladů a parkoviště, jsme získali první zázemí pro naše pokusy získat vládu nad „ďábelským strojem“. Auto jelo jako z praku.

Když už tedy bylo rozhodnuto čím začnem, tedy jaká auta to budou do začátku, byla řada i na mě. Koupil jsem ten samý podvozek u firmy Conrad, ale jenom 2 kolku. Pro mé oko byla s kastlí volba jasná – BMW M3. Zadní náhon jsem se pokoušel ukočírovat asi tak měsíc a řeknu vám, byla to honička. Tak jsem udělal pokus, kdy jde bez problémů zaměnit zadní diferenciál za přední, musel jsem zkrátit hnací kardan a ejhle – ono to jede. A jak.

Na dvoře nám už začalo být těsno, tak jsme se přímístili do areálu bývalých kasáren, kde na „buzeráku“ se už dala vytyčit docela slušná trať.

Zájem lidí o tuto u nás v Klatovech neznámou kategorii se začal rozšiřovat. Jednou jsem pozval Zdeňka – kamaráda muzikanta, ať se přijde podívat, že máme novou „hračku“ a od té doby jsme byli tři. Už nevím, zda to byly dva nebo tři týdny a Zdeňek se přihnal takhle v neděli dopoledne s 1/10 Mitsubishi. Bylo to dělo – větší gumy, širší rozchod a hlavně dva kvalty.

To už jsme věděli, že naší metou jsou 1/6 Rally a tak jsme se začali rozhlížet po místě, kde by jsme si mohli vybudovat trať včetně zázemí, jako je tribuna pro řízení aut atp.

Po pravdě řečeno moc možností nebylo. S ohledem na to, že pravidelnost a hluk by za chvíli vyvolal s případnými obyvateli v okolí trati rozpory, padla volba na agro letiště u Beňov.

Ač se jedná o soukromý pozemek, tak díky vstřícnému přístupu jednatele společnosti vlastnící letiště – pana Matějky, jsme uspěli...

Pavel Ložek