RC Klatovy Mini Z

Informace o Mini-Z na těchto webech:

RC Mini-Z Klatovy:  www.rcminizkt.cz

DDM Klatovy:  www.ddm-klatovy.cz

 

Nepravidelné ježdění na dráze v DDM Klatovy:

Dle dohody s držiteli klíčů: J. Pfeffer, P. Palarczyk, A. Babka.

Český pohár Mini-Z 16.4.2016 DDM Klatovy

Zveme všechny příznivce RC aut Kyosho Mini-Z na 6. závod Českého poháru Mini-Z 2015/2016.

Zde si můžete prohlédnout instrukce pro příjezd.

Český pohár Mini-Z Teplice 24.10.2015

Tým DDM Klatovy ve složení junior Adam Babka, junior Šimon Mrkos, senior Miroslav Toman a senior Jiří Pfeffer se zúčastnil prvního závodu Českého poháru Mini-Z 2015-2016 v Teplicích. V kategorii Standard se zúčastnilo 30 závodnílů, z toho 11 juniorů. V kategorii Expert se zúčastnilo 25 závodníků.

Nejlépe se z naší výpravy dařilo Adamovi Babkovi, který přivezl bronzovou medaili z kategorie Standard junioři.

Ani ostatní členové našeho týmu se ve startovním poli neztratili, jak si můžete prohlédnout ve výsledkových listinách závodu.

Ve fotogalerii je několik fotek a odkaz na fotogalerii ǩolegů z Vysokého Mýta.

Jirka Pfeffer

24 hodin pro Kuře - Obchodní centrum Letňany 20.-21.6.2015

Letos se náš tým podruhé zúčastnil náročného 24 hodinového závodu v jehož průběhu probíhá charitativní sbírka pro "Kuře" - pomozte dětem.

Letošní ročník závodu byl již desátý a byl obsazen silnými týmy závodníků.

Jeli jsme hlavně s cílem dojet závod a užít si pěkný i když náročný víkend.

Po odstartování v sobotu ve 13:00 hodin vše probíhalo bez komplikací až do 4 výměny baterií v autě ( vydrží 40 - 50 minut jízdy ). Při 4. výměně Víťovi vydržely baterie jen na 30minut jízdy, Mírovi a Jirkovi při dalších výměnách také méně, tak jsme vyměnili motor v autě. Výměna motoru ale nepřinesla zlepšení, naopak Víťovi se stalo, že auto zpomalilo, což bylo znamení, že elektronika auta se přehřála a snížila výkon. Po krátké konzultaci v týmu jsem promazal ložiska zadní nápravy olejem. ( Pro běžné závody je po vyprání v benzínu jen propláchnu petrolejem. ) Pro 24 hodinový závod však již petrolej jako mazivo ložisek nestačil a ložiska se přidírala. Od této chvíle již technika sloužila bez problémů, asi kolem 23. hodiny jsem lepil držák zadního spojleru. Do cíle už jsme jen vyměnili 2 krát sadu pneumatik a přimazávali ložiska motoru a zadní nápravy.

Během závodu se podařilo vybrat do kasiček pro Kuře úctyhodných 66 106,- Kč.

Děkujeme za skvělý závod celému týmu pořadatelů, rozhodčím a všem soupeřům.

Fotky jsou ve fotogalerii a další fotky a videa můžete vidět na Facefookových stránkách 1. Mini-Z Racer ČR.

27.3.2015 - 29.3.2015 INTERNATIONAL KYOSHO MINI-Z Masters PRAHA

Klatovští automodeláři úspěšně reprezentovali DDM Klatovy na mezinárodním závodě v Praze.

Od 27.3.2015 do 29.3.2015 se konal v Praze v Tyršově domě – Michnově paláci mezinárodní závod rádiem řízených modelů aut v měřítku 1:27 KYOSHO International Mini-Z Masters 2015. Účastnili se závodníci z České republiky, Německa, a Polska. Za DDM Klatovy se zúčastnili dva jezdci: Ing. Jiří Pfeffer – vedoucí kroužku RC auta Mini-Z v DDM Klatovy a člen kroužku Adam Babka. Celkem bylo v pěti kategoriích přihlášeno 88 modelů. V rámci tohoto mezinárodního závodu bylo provedeno vyhodnocení Mistrovství České Republiky modelů aut Mini-Z v kategorii junioři a senioři, kde se reprezentanti DDM Klatovy umístili na stupních vítězů.

Naši závodníci se přihlásili do čtyř z pěti vypsaných kategorií. Nejvíce obsazená je kategorie Production class, což jsou modely jen se základním motorem a s minimálním použitím tuningových dílů, tedy v podstatě tak, jak je zakoupíte v prodejně. Díky omezení tuningu v této kategorii nejvíce záleží na jezdeckém umění, protože rychlost a jízdní vlastnosti všech modelů jsou srovnatelné.

V kategorii junioři MČR se Adam Babka umístil na 3. místě, celkově v mezinárodním závodě na 9. místě.

V kategorii senioři MČR se Jiří Pfeffer umístil na 3. místě, celkově v mezinárodním závodě na 14. místě.

 

Dále se naši závodníci přihlásili do kategorie Competition class, což jsou modely s výkonnějšími motory a volným tunigem od libovolných výrobců. Zde je nutno vyzdvihnout výkon Adama Babky, který v této kategorii jel se základním modelem se slabším motorem.

V kategorii junioři MČR se Adam Babka umístil na 2. místě, celkově v mezinárodním závodě na 8. místě.

V kategorii senioři MČR se Jiří Pfeffer umístil na 3. místě, celkově v mezinárodním závodě na 9. místě.

 

Jiří Pfeffer jel ještě v kategorii Touring class, což jsou modely s výkonnějšími motory a tunigem od firem KYOSHO nebo R246.

V kategorii senioři MČR se Jiří Pfeffer umístil na 2. místě, celkově v mezinárodním závodě na 6. místě.

 

Adam Babka jel ještě v kategorii Group C, což jsou modely typu Le Mans s výkonnějšími motory a tunigem od firem KYOSHO nebo R246.

V kategorii junioři MČR se Adam Babka umístil na 5. místě, celkově v mezinárodním závodě na 10. místě.

Naše návštěva chebské klubové dráhy 20.12.2014

Těsně před Vánocemi se podařilo najít volný termín a 20.12.2014 jsme vyrazili bohužel jen 4 závodníci ( Jirka a Víťa Pfefferovi, David Ložek a Adam Babka )  vyzkoušet dráhu našich kolegů z Chebu. Po krátkém přivítání a seznámení s jejich klubovým zázemím jsme vyrazili na dráhu. Zpočátku nám dávala jízda pěkně zabrat. Jedná se o rychlou dráhu, kde zaždé škrtnutí o mantinel znamená velkou časovou ztrátu. Po nějaké době jsme se docela s jejich dráhou zkamarádili a začal klubový závod ( tři 5 minutové rozjížďky a jedno 15 minutové finále pro každou skupinu ). Jelo se bez rozdílu kategorií a z našich si nejlépe vedl David Ložek, který skončil na krásném 2. místě. Kolem 19. hodiny večer jsme se vydali spokojeni z příjemně prožitého odpoledne na zpáteční cestu.

Několik obrázků je ve fotogalerii.

Děkujeme kolegům za příjemné odpoledne a budeme se těšit na jejich návštěvu v Klatovech.

Jirka

Kroužek Mini-Z v Domu dětí a mládeže v Klatovech

V pondělí 15.9.2014 jsme měli první schůzku v DDM Klatovy se zájemci o ježdění s modely Kyosho Mini-Z v kroužku při DDM Klatovy.

Podařilo se naplnit minimální požadovaný počet zájemců 5 a tak to vypadá, že bude další dorost pro kategorii Mini-Z.

Pokud máte někdo zájem rozšířit naše řady mladých závodníků, informujte se v DDM Klatovy.

Kroužek Mini-Z probíhá každé pondělí od 16:00 do 18:00 hodin.

Jirka

Návštěva kolegů z Chebu 13.9.2014

Ještě před letními prázdninami mě kontaktoval Karel Mraček z Chebu. Jejich klub s námi chtěl navázat kontakt, protože stejně jako my jezdí s modely Kyosho Mini-Z na předělané autodráze. Po dovolených jsme se dohodli na termínu návštěvy v sobotu 13.9.2014. Přijeli 4 kolegové z Chebu a cca od 13:15 hodin jsme jezdili na dráze v DDM Klatovy. Zajeli jsme i 2 cvičné závody, jednou okruh po směru hodinových ručiček a jednou proti směru hodinových ručiček.

Výsledky závodů si můžete prohlédnout ve složce určené pro výsledky. Myslím, že za všechny zúčastněné mohu napsat, že jsme si toto odpoledne pěkně užili. Máme samozřejmě pozvání na jejich dráhu do Chebu. Teď jen zbývá doladit termín.

Těším se na další společné ježdění.

Jirka

28.3.2014 - 30.3.2014 INTERNATIONAL KYOSHO MINI-Z Masters PRAHA

Poslední březnový víkend od 28.3.2014 do 30.3.2014 se konal v Praze v Tyršově domě – Michnově paláci mezinárodní závod rádiem řízených modelů aut v měřítku 1:27 KYOSHO International Mini-Z Masters 2014. Účastnili se závodníci z České republiky, Slovenska, Německa, Japonska a 1 závodnice z USA soutěžící za pražský modelářský klub. Z klatovského modelářského klubu se zúčastnili dva jezdci. Celkem bylo v pěti kategoriích přihlášeno 99 modelů.

Já s Víťou jsme se přihlásili do nejvíce obsazené kategorie Production class, což jsou modely jen se základním motorem a s minimálním použitím tuningových dílů, tedy v podstatě tak, jak je zakoupíte v prodejně. V této kategorii soutěžili také 2 tovární jezdci firmy KYOSHO z Japonska, která tyto modely vyrábí. Z celkového počtu 34 závodníků se Jiří Pfeffer umístil na 16. místě a Vít Pfeffer na 28. místě.

Dále jsme se přihlásili do kategorie Competition class, což jsou modely s povolenými výkonnějšími motory a tuningovými díly od všech výrobců pro modely Mini-Z. V této kategorii bylo přihlášeno 18 modelů. Protože jsme jeli v této kategorii se základním modelem, konečné umístění, Jiří Pfeffer na 13. místě a Vít Pfeffer na 18. místě, rozhodně nebylo zklamáním.

Třetí kategorie, kam jsme se opět přihlásili se základním modelem, byla kategorie Touring class, tedy modely s povolenými výkonnějšími motory a tuningovými díly od firmy Kyosho. Z celkového počtu 15 přihlášených se Jiří Pfeffer umístil na 10. místě a Vít Pfeffer na 13. místě.

Diváci mohli kromě těchto třech kategorií vidět další zajímavé souboje v kategorii Formule 1 a Group C ( modely vozů Le Mans ), které tak jako u skutečných závodních aut patří mezi nejrychlejší modely v měřítku 1:27.

Pro jezdce byl připraven i program v podobě projížďky Prahou historickou tramvají a vyhlídky na Prahu z Tyršova domu.

Před vyhodnocením mezinárodního závodu byly rozdány poháry v Mistrovsví Ceské republiky Mini-Z, kde Vítek vybojoval v juniorské kategorii Competition class pohár za 3. místo.

Kompletní výsledky jsou k nahlédnutí ve složce "výsledky".

Několik fotek je ve fotogalerii.

Jirka

 

 

28.3.2014 - 30.3.2014 INTERNATIONAL KYOSHO MINI-Z Masters PRAHA

Zde si můžete prohlédnout plakát na mezinárodní závod Mini-Z v Praze, kam se vydáme ve dvoučlenném zastoupení.

Přijeďte fandit ! V pátek večer jsou volné tréninky, v sobotu ráno tréninky a zbytek dne rozjížďky, v neděli jsou finálové jízdy.

 

Jirka

29.12.2013 zahájení provozu dráhy Mini-Z v DDM Klatovy

V neděli 29.12.2013 od 14:00 do 16:00 hodin jsme veřejným ježděním zahájili provoz dráhy pro modely Kyosho Mini-Z v Domě dětí a mládeže v Klatovech v budově A. Na základě propagace v kabelové televizi FilmPro, na Šumavanetu  a v Klatovském Deníku se přišli podívat diváci, kteří si po ukázce soutěžní jízdy modelů mohli jízdu s těmito modely sami vyzkoušet. To potěšilo nejen ty menší závodníky, ale i jejich tatínky, kteří si jízdu také velmi rádi vyzkoušeli. Dle zákulisních informací se naše řady s největší pravděpodobností rozšíří. Těšíme se na pravidelná ježdění, která předběžně plánujeme v těchto termínech:

úterý 18:00 - 20:00 hodin

sobota 13:00 - 15:00 hodin

Během těchto jízd samozřejmě rádi uvítáme nové zájemce o tuto modelářskou kategorii a v případě zájmu poskytneme informace o modelech a naší další činnosti.

 

Jirka Pfeffer

Nová dráha pro Mini-Z v Klatovech


Na podzim letošního roku jsem zjistil, že v Domě dětí a mládeže v Klatovech je autodráha, která již 2 roky není využívána. Po dohodě s vedením Domu dětí a mládeže začal náš klub tuto dráhu přestavovat na dráhu s kobercovým povrchem pro modely Kyosho Mini-Z v měřítku 1:27. Vše jsme stihli do Vánoc a tak jsme se v sobotu 21.12.2013 svezli na kompletně upravené dráze s kobercovým povrchem včetně funkčního časoměrného zařízení. Několik fotek z postupného přestavování dráhy najdete ve fotogalerii.

Jirka

22.6. - 23.6.2013 - závod 24 hodin pro Kuře

O právě uplynulém víkendu jsme se zúčastnili poprvé jako klatovský tým osmého ročníku náročného závodu modelů Kysho Mini-Z 24 hodin pro Kuře.

Dvě sezóny, kdy jsme kromě pravidelných tréninků na domácí dráze jezdili sbírat zkušenosti na závody ve Zlatnické ulici v Praze, uplynuly a tak jsme si troufli na tento náročný závod. Na závodech v Praze jsem se vyptával na zkušenosti s ohledem na potřebu náhradních dílů. Byl jsem překvapen ujištěním, ža většina týmů kromě 3 - 4 sad pneumatik nepotřebuje jiné náhradní díly. Motory a elektronika prý vydrží 24 hodinový závod bez problémů.

Netušili jsme, jak náročný tento závod bude a tak jsme podpořeni Jirkou Hoškem jako nasazovačem vyrazili v sobotu 22.6.2013 v 8:00 do Prahy Letňan. Závodní tým tvořili David Ložek (12 let), Víťa Pfeffer (téměř 10 let) a Jirka Pfeffer ( lehce přes 50 let). Nevěděli jsme, jak junioři budou snášet noční jízdy, tak jsme jeli s cílem hlavně závod jakýmkoli způsobem dokončit. Večer po deváte hodině dorazil ještě Pavel Ložek, který se pak střídal s Jirkou na pozici nasazovače.

Tým jel s mým modelem pro kategorii Expert Kouros Mercedes s moterem X-speed s podvozkem MR-02, kde byl jen základní tuning, tj. kovové rejdové čepy přední nápravy, hliníkové disky kol, laminátové háčko zadní nápravy, hydraulický tlumič zadní nápravy, kuličková ložiska na přední i zadní nápravě, kuličkový diferenciál a kovové matice kol. Tento model byl zakoupen před 2 lety jako použitý a tak jsem měl připraven záložní motor ( také starší ) a spoustu náhradních dílů.

Začali jsme první opravou těsně před startem - ulomený boční držák karosérie. Vteřinové lepidlo pomohlo asi na 2 hodiny. Po prvním střídání jsem lepil prasklý zadní spoiler, vteřinové lepidlo pomohlo asi na 3 okruhy a tak jsem použil oboustrannou samolepicí pásku. Díky pružnosti této pásky pak zadní spoiler vydržel do konce závodu. Zpočátku jsme se střídali pravidelně přibližně po 45 minutách, což byla výdrž jedné sady baterií. Když jsem měl cca kolem 9. hodiny večer lepit držák karosérie již potřetí, poproslil jsem o pomoc sousední tým DDM Třebechovice, kde mi ochotně zapůjčili líh na odmaštění a jejich vyzkoušené vteřinové lepidlo. Pak již držák karosérie do konce závodu neupadl. Tomuto týmu patří i další dík za rady a kávu poskytnutou našim nasazovačům. Pak již ale auto drželo a jelo bez problémů. Při každé druhé výměně baterií jsme jen vyčistili podvozek, kápli olej k ložiskům, podle potřeby vyměnili sjeté pneumatiky ( celkem 3x výměna předních a 1x výměna zadních) a auto znovu vyrazilo na trať. Žádné další náhradní díly jsme již nepotřebovali !

Kolem jedné hodiny v noci si šel zdřímnout David, kterého jsem vystřídal u vysílačky já, potom jel Víťa a někdy kolem 2. hodiny jsme zahnali k odpočinku i Víťu, který prohlašoval, že už vlasně spát ani nepotřebuje. Pak jsem jel 2 sady baterek já někdy kolem 1/4 na 5 byl probuzen David a střídali jsme se většinou po 2 sadách baterek, nebo na požádání, když už příliš bolela ruka. Davidovi bolela hlavně levá od plynu, mně pravá od volantu. V této době jsem si zdřímnul asi 30 minut.

Nejnapínavější boje jsme v neděli ráno sváděli se sousedním týmem DDM Třebechovice, kde záleželo na tom, kdo jel právě o něco lépe, nebo kdo měnil baterie a měli jsme neustále přibližně stejný počet kol. Pak ale smůla v podobě několika oprav odsunula tento tým na 5. místo. Víťa se pak probral a jel ještě jedno střídání asi od 1/2 desáté. V tuto chvíli již bylo téměř jisté, že pokud auto vydrží, budeme nejhůře čtvrtí. David jel celé ráno jako o život a zajížděl jedny z nejrychlejších časů na kolo. Konečný výsledek předčil naše očekávání a dojeli jsme na 4. místě se ztrátou přibližně 200 kol na třetí tým. Najeli jsme 6949 kol, tj. cca 240 km.

Velký dík patří Jirkovi Hoškovi, který "fungoval" jako nasazovač a Pavlovi Ložkovi, který dorazil večer vlakem a pak se s Jirkou střídali.

Samozřejmě dík patří celému týmu, rozhodčím, týmu pořadatelů a hlavnímu organizátorovi Alanu Treterovi a jejich klubu.

Byla to náročná zkouška výdrže a hlavně obrovská dávka tréninku s RC modely.

Až mi dorazí nějaké fotky, tak bude něco ve fotogalerii.

Zde je model po dokončení závodu:

Celkové výsledky jsou ke stažení ve složce výsledky.

Na tomto odkaze si můžete přečíst popis závodu z pohledu kolegů z Vysokého Mýta.

Mají tam i fotky, takže prohlížejte zde.

Tak za rok se do tohoto "šílensví" pustíme znovu.

Jirka

 

 

 

Dnes 18.2.2012 jsme si zkusili opět cvičný závod.

Průběh jízd a výsledné pořadí najdete ve složce výsledky 2012.

 

Jirka

Včera jsme si zkusili cvičný závod na dráze Mini Z. Sešlo se nás 9, tak jsme jeli na 2 skupiny. Každá skupina jela 2 rozjížďky a pro roztřídění do finálových skupin se započítala lepší rozjíždka.

Finále jela každá skupina 2 jízdy na pořadí ( body vzestupně podle umístění ). Pro celkový výsledek ve skupině se sečetly obě jízdy.

Průběh jízd a výsledné pořadí najdete ve složce výsledky 2012.

 

Jirka